Warsztaty adresowane są do aktualnych kierowników i pracowników kancelarii tajnych i niejawnych chcących uaktualnić i poszerzyć swoją wiedzę. Celem warsztatów jest pogłębienie wiedzy w zakresie praktycznego działania kancelarii w jednostkach organizacyjnych.
Grupa w czwartek i piątek (ćwiczenia praktyczne) łączy się z grupą szkoleniową Kursu Kierowników Kancelarii Tajnych (szkolenie prowadzone od podstaw z warsztatami praktycznymi, od poniedziałku do piątku).
Zajęcia online trwają około 14 godzin lekcyjnych (2 dni) z możliwością konsultacji, codziennie około 20 minut na zakończenie zajęć i zadawania pytań na bieżąco podczas zajęć. Warsztaty w wersji stacjonarnej trwają około 20 godzin lekcyjnych (3 dni). W środę (1 dzień szkolenia stacjonarnego) w programie przewidziany jest czas na konsultacje, pytania, dyskusję oraz wspólne rozwiązywanie problemów w zakresie praktyki pracy kancelarii.
Przed przystąpieniem do zajęć zalecamy przypomnienie postanowień aktów prawnych regulujących pracę kancelarii tajnej lub niejawnej:
- rozporządzenie PRM z dnia 7 grudnia 2011 r. w sprawie nadawania, przyjmowania, przewożenia, wydawania i ochrony materiałów zawierających informacje niejawne,
- rozporządzenie PRM z dnia 22 grudnia 2011 r. w sprawie oznaczania materiałów i umieszczania na nich klauzul tajności.
SZKOLENIE OBEJMUJE ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:
1. Zakładanie ewidencji kancelaryjnych.
2. Wykonanie różnych materiałów zawierających informacje niejawne ze szczególnym uwzględnieniem sposobu ich oznaczania.
3. Ewidencja wykonanych materiałów zawierających informacje niejawne w odpowiednich ewidencjach kancelaryjnych.
4. Sporządzenie „protokołu otwarcia” przesyłki w przypadku stwierdzenia przez personel kancelarii adresata jej niekompletności.
5. Ekspedycja przesyłki w wariancie wykorzystania tzw. przewoźników lub pracowników jednostki organizacyjnej nadawcy lub adresata.
6. Sporządzenie „protokołu uszkodzenia przesyłki” w przypadku jej uszkodzenia przez przewoźnika.
7. Kopiowanie dokumentu niejawnego (powielenie, wydruk lub odzwierciedlenie cyfrowe).
8. Postępowanie z przesyłką zawierającą materiał niejawny, oznaczonej jako „do rąk własnych” adresata.
9. Sposób zniszczenia materiału zawierającego informacje niejawną (propozycja protokołu zniszczenia).
10. Przeprowadzenie przeglądu materiałów niejawnych oraz sposób jego dokumentowania.
11. Zmiana lub zniesienie klauzul tajności.
12. Zakończenie ewidencji kancelaryjnych w związku z zakończeniem roku kalendarzowego, zmianą obowiązujących przepisów lub likwidacją kancelarii.
Wiesław Linowski
Ochroną informacji niejawnych zajmuję się zawodowo od 1982 roku. W tym roku – jako żołnierz zawodowy w stopniu chorążego marynarki wojennej wyznaczony zostałem na stanowisko kierownika kancelarii tajnej w jednostce wojskowej 3868, a od 1993 r. w Dowództwie Marynarki Wojennej. W roku 1999 wyznaczony zostałem na stanowisko szefa Wydziału Kancelarii Tajnych w Dowództwie MW i sprawowałem bezpośredni nadzór nad pracą 7 kancelarii tajnych i tajną zagraniczną. Od tego czasu w sposób pośredni kształtowałem również prace w ponad 100 kancelariach tajnych w jednostkach wojskowych Marynarki Wojennej poprzez szkolenia podstawowe i specjalistyczne kandydatów na stanowiska kierowników kancelarii tajnych. Takich szkoleń w wymiarze 10 dni każde przeprowadziłem ok. 30.
Od 2008 roku jestem emerytem wojskowym oraz byłym pełnomocnikiem ochrony informacji niejawnych Archiwum MW w Gdyni. Prowadzę zajęcia specjalistyczne w zakresie ochrony informacji niejawnych na rzecz Sił Zbrojnych RP, Krajowego Stowarzyszenia Ochrony Informacji Niejawnych w Katowicach oraz do 2009 r. Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Pełnomocników Ochrony Informacji Niejawnych – Oddział Pomorski w Gdańsku.
Marek Anzel
Audytor wiodący Systemów Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji (SZBI). Ekspert z zakresu bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych przeznaczonych do przetwarzania informacji prawnie chronionych.
Wykładowca i konsultant cyklicznych szkoleń, w tym organizowanych przez Krajowe Stowarzyszenie Ochrony Informacji Niejawnych. Wykładowca przedmiotów z zakresu SZBI na studiach podyplomowych na Uniwersytecie Śląskim i WSB w Dąbrowie Górniczej.
Autor Poradników z zakresu SZBI, w tym związanych z funkcjonowaniem systemu ochrony informacji niejawnych. Ponadto na stałe współpracuje z kwartalnikiem wydawnictwa BECK „Informacja w Administracji Publicznej”, w którym prezentuje praktyczną wiedzę z zakresu bezpieczeństwa informacji.
Prowadzimy szkolenia zdalne lub stacjonarne.
Szkolenia online
Szkolenie online realizowane jest w czasie rzeczywistym przy pomocy komunikatora (np. Skype lub Microsoft Teams) oraz materiałów szkoleniowych przesłanych na Państwa pocztę elektroniczną (prezentacje, akty prawne, ćwiczenia, wzory wniosków, rejestrów itp., link do szkolenia). Niektóre materiały na ćwiczenia trzeba samemu wydrukować.
Rozpoczęcie zajęć online codziennie o godz. 8.30 lub 9.00 (w zależności od szkolenia). Na szkoleniach zdalnych realizujemy ten sam program, co na szkoleniach stacjonarnych.
Certyfikat o ukończeniu kursu/ szkolenia/ warsztatów zostanie wysłany wraz z fakturą po szkoleniu na adres podany w zgłoszeniu.
Ceny wszystkich szkoleń online
(każde szkolenie ma z góry ustaloną datę – ilość dni)
- 2150 zł netto – szkolenie 5 dniowe
- 1700 zł netto – szkolenie 3 dniowe
- 1250 zł netto – szkolenie 2 dniowe
Szkolenia stacjonarne
Przyjazd, rejestracja i zakwaterowanie uczestników w pierwszym dniu szkolenia ok. godz. 12.00. Obiad o godz. 13.00 do 14.00. Rozpoczęcie zajęć programowych o godz. 14.00, a zakończenie zajęć ostatniego dnia ok. godz. 11.30.
Ceny wszystkich szkoleń stacjonarnych
(każde szkolenie ma z góry ustaloną datę – ilość dni)
- Szkolenia 2 dniowe – koszt uczestnictwa jednej osoby wynosi:
- 2000 zł netto – zakwaterowanie w pokoju jednoosobowym.
- 1900 zł netto – zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym.
- Szkolenia 3 dniowe – koszt uczestnictwa jednej osoby wynosi:
- 3200 zł netto – zakwaterowanie w pokoju jednoosobowym.
- 3000 zł netto – zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym.
- Kursy 5 dniowe – koszt uczestnictwa jednej osoby wynosi:
- 4200 zł netto – zakwaterowanie w pokoju jednoosobowym.
- 4000 zł netto – zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym.
Cena obejmuje: wykłady, materiały szkoleniowe, certyfikat/zaświadczenie, wyżywienie i zakwaterowanie.
Do podanych cen należy doliczyć podatek VAT w wysokości 23%.
Szkolenia w zakresie kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych są zwolnione z VAT. W przypadku korzystania ze zwolnienia prosimy o przesłanie stosownego oświadczenia wraz ze zgłoszeniem uczestnictwa.
Zniżki
- Członkowie KSOIN – 5%
- Uczestnicy szkoleń KSOIN – 5%
- Uczestnictwo 2 osób z jednej firmy – 5%
- Uczestnictwo 3 i więcej osób z jednej firmy – 10%
Zniżki nie sumują się.
Przydatne informacje
Zgłoszenia uczestnictwa prosimy przesyłać najpóźniej na 5 dni roboczych przed rozpoczęciem wybranych zajęć.
Zgłoszeń można dokonywać wypełniając formularz zgłoszenia dostępny pod każdym szkoleniem na stronie www.ksoin.pl, e-mailem na adres biuro@ksoin.pl, faksem na numer +48 32 206 46 00.
Zgłoszenie udziału jest zobowiązaniem do zapłaty. Rezygnacja z uczestnictwa nie zgłoszona na 3 dni robocze przed rozpoczęciem zajęć nie zwalnia od zapłaty. Rezygnacje prosimy zgłaszać na adres biuro@ksoin.pl lub telefonicznie pod nr +48 32 206 46 00.