Zapraszamy do uczestnictwa w profesjonalnym szkoleniu skierowanym do osób nie posiadających doświadczenia, a zamierzających podjąć pracę jako kierownicy lub pracownicy kancelarii tajnych lub innych komórek wewnętrznych jednostki organizacyjnej, odpowiedzialnych za ewidencję, przechowywanie i udostępnianie informacji niejawnych o klauzuli „poufne” lub „zastrzeżone”. W zajęciach mogą uczestniczyć również aktualni pracownicy kancelarii tajnych i niejawnych chcący usystematyzować i pogłębić swoją wiedzę oraz praktyczne umiejętności. Program szkolenia obejmuje zajęcia teoretyczne i praktyczne dotyczące aktualnych przepisów, norm i wymagań kancelaryjnych, podstawowych standardów ochrony informacji niejawnych oraz zasad funkcjonowania kancelarii tajnej i niejawnej w jednostce organizacyjnej.
Szkolenie kończy się wydaniem certyfikatu o ukończeniu Kursu Kierowników Kancelarii Tajnych z wynikiem pozytywnym w wymiarze 30 godzin lekcyjnych.
CZĘŚĆ TEORETYCZNA (poniedziałek-środa) OBEJMUJE:
1. Podstawowe pojęcia, definicje oraz postanowienia ustawy o ochronie informacji niejawnych oraz aktów wykonawczych do ustawy.
2. Odpowiedzialność karna, dyscyplinarna i służbowa za naruszanie przepisów o ochronie informacji niejawnych.
3. Środki ochrony fizycznej stosowane do ochrony informacji niejawnych (strefy ochronne, wyposażenie i stosowanie środków ochrony fizycznej w kancelarii tajnej lub innej komórce wewnętrznej, odpowiedzialnej za ewidencję i przechowywanie informacji niejawnych).
4. Organizacja i funkcjonowanie kancelarii tajnej lub innej komórki wewnętrznej, odpowiedzialnej za ewidencję i przechowywanie informacji niejawnych.
5. Korzystanie z usług uprawnionych przewoźników w zakresie przyjmowania, wydawania i ochrony przekazywanych materiałów zawierających informacje niejawne.
6. Klasyfikowanie informacji niejawnych i oznaczanie materiałów odpowiednimi klauzulami oraz zasady zmiany lub zniesienia klauzuli tajności.
7. Bezpieczeństwo systemów i sieci teleinformatycznych. Podstawowe definicje oraz podstawowe informacje z zakresu sporządzenia dokumentacji bezpieczeństwa teleinformatycznego.
CZĘŚĆ PRAKTYCZNA (czwartek-piątek) OBEJMUJE:
1. Zakładanie ewidencji kancelaryjnych.
2. Wykonanie różnych materiałów zawierających informacje niejawne ze szczególnym uwzględnieniem sposobu ich oznaczania.
3. Ewidencja wykonanych materiałów zawierających informacje niejawne w odpowiednich ewidencjach kancelaryjnych.
4. Sporządzenie „protokołu otwarcia” przesyłki w przypadku stwierdzenia przez personel kancelarii adresata jej niekompletności.
5. Ekspedycja przesyłki w wariancie wykorzystania tzw. przewoźników lub pracowników jednostki organizacyjnej nadawcy lub adresata.
6. Sporządzenie „protokołu uszkodzenia przesyłki” w przypadku jej uszkodzenia przez przewoźnika.
7. Kopiowanie dokumentu niejawnego (powielenie, wydruk lub odzwierciedlenie cyfrowe).
8. Postępowanie z przesyłką zawierającą materiał niejawny, oznaczonej jako „do rąk własnych” adresata.
9. Sposób zniszczenia materiału zawierającego informacje niejawną (propozycja protokołu zniszczenia)
10. Przeprowadzenie przeglądu materiałów niejawnych oraz sposób jego dokumentowania.
11. Zmiana lub zniesienie klauzul tajności.
12. Zakończenie ewidencji kancelaryjnych w związku z zakończeniem roku kalendarzowego, zmianą obowiązujących przepisów lub likwidacją kancelarii.
Wiesław Linowski
Ochroną informacji niejawnych zajmuję się zawodowo od 1982 roku. W tym roku – jako żołnierz zawodowy w stopniu chorążego marynarki wojennej wyznaczony zostałem na stanowisko kierownika kancelarii tajnej w jednostce wojskowej 3868, a od 1993 r. w Dowództwie Marynarki Wojennej. W roku 1999 wyznaczony zostałem na stanowisko szefa Wydziału Kancelarii Tajnych w Dowództwie MW i sprawowałem bezpośredni nadzór nad pracą 7 kancelarii tajnych i tajną zagraniczną. Od tego czasu w sposób pośredni kształtowałem również prace w ponad 100 kancelariach tajnych w jednostkach wojskowych Marynarki Wojennej poprzez szkolenia podstawowe i specjalistyczne kandydatów na stanowiska kierowników kancelarii tajnych. Takich szkoleń w wymiarze 10 dni każde przeprowadziłem ok. 30.
Od 2008 roku jestem emerytem wojskowym oraz byłym pełnomocnikiem ochrony informacji niejawnych Archiwum MW w Gdyni. Prowadzę zajęcia specjalistyczne w zakresie ochrony informacji niejawnych na rzecz Sił Zbrojnych RP, Krajowego Stowarzyszenia Ochrony Informacji Niejawnych w Katowicach oraz do 2009 r. Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Pełnomocników Ochrony Informacji Niejawnych – Oddział Pomorski w Gdańsku.
Marek Anzel
Audytor wiodący Systemów Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji (SZBI). Ekspert z zakresu bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych przeznaczonych do przetwarzania informacji prawnie chronionych.
Wykładowca i konsultant cyklicznych szkoleń, w tym organizowanych przez Krajowe Stowarzyszenie Ochrony Informacji Niejawnych. Wykładowca przedmiotów z zakresu SZBI na studiach podyplomowych na Uniwersytecie Śląskim i WSB w Dąbrowie Górniczej.
Autor Poradników z zakresu SZBI, w tym związanych z funkcjonowaniem systemu ochrony informacji niejawnych. Ponadto na stałe współpracuje z kwartalnikiem wydawnictwa BECK „Informacja w Administracji Publicznej”, w którym prezentuje praktyczną wiedzę z zakresu bezpieczeństwa informacji.
Prowadzimy szkolenia zdalne lub stacjonarne.
Szkolenia online
Szkolenie online realizowane jest w czasie rzeczywistym przy pomocy komunikatora (np. Skype lub Microsoft Teams) oraz materiałów szkoleniowych przesłanych na Państwa pocztę elektroniczną (prezentacje, akty prawne, ćwiczenia, wzory wniosków, rejestrów itp., link do szkolenia). Niektóre materiały na ćwiczenia trzeba samemu wydrukować.
Rozpoczęcie zajęć online codziennie o godz. 8.30 lub 9.00 (w zależności od szkolenia). Na szkoleniach zdalnych realizujemy ten sam program, co na szkoleniach stacjonarnych.
Certyfikat o ukończeniu kursu/ szkolenia/ warsztatów zostanie wysłany wraz z fakturą na Państwa adresy domowe lub firmowe po szkoleniu.
Ceny wszystkich szkoleń online
(każde szkolenie ma z góry ustaloną datę – ilość dni)
- 2100 zł netto – szkolenie 5 dniowe
- 1650 zł netto – szkolenie 3 dniowe
- 1200 zł netto – szkolenie 2 dniowe
Szkolenia stacjonarne
Przyjazd, rejestracja i zakwaterowanie uczestników w pierwszym dniu szkolenia ok. godz. 12.00. Obiad o godz. 13.00 do 14.00. Rozpoczęcie zajęć programowych o godz. 14.00, a zakończenie zajęć ostatniego dnia ok. godz. 13.00.
Ceny wszystkich szkoleń stacjonarnych
(każde szkolenie ma z góry ustaloną datę – ilość dni)
- Szkolenia 2 dniowe – koszt uczestnictwa jednej osoby wynosi:
- 1900 zł netto – zakwaterowanie w pokoju jednoosobowym.
- 1800 zł netto – zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym.
- Szkolenia 3 dniowe – koszt uczestnictwa jednej osoby wynosi:
- 3000 zł netto – zakwaterowanie w pokoju jednoosobowym.
- 2800 zł netto – zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym.
- Kursy 5 dniowe – koszt uczestnictwa jednej osoby wynosi:
- 4000 zł netto – zakwaterowanie w pokoju jednoosobowym.
- 3800 zł netto – zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym.
Cena obejmuje: wykłady, materiały szkoleniowe, certyfikat/zaświadczenie, wyżywienie i zakwaterowanie.
Do podanych cen należy doliczyć podatek VAT w wysokości 23%.
Szkolenia w zakresie kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych są zwolnione z VAT. W przypadku korzystania ze zwolnienia prosimy o przesłanie stosownego oświadczenia wraz ze zgłoszeniem uczestnictwa.
Zniżki
- Członkowie KSOIN – 5%
- Uczestnicy szkoleń KSOIN – 5%
- Uczestnictwo 2 osób z jednej firmy – 5%
- Uczestnictwo 3 i więcej osób z jednej firmy – 10%
Zniżki nie sumują się.
Przydatne informacje
Zgłoszenia uczestnictwa prosimy przesyłać najpóźniej na 5 dni roboczych przed rozpoczęciem wybranych zajęć.
Zgłoszeń można dokonywać wypełniając formularz zgłoszenia dostępny pod każdym szkoleniem na stronie www.ksoin.pl, e-mailem na adres biuro@ksoin.pl, faksem na numer +48 32 206 46 00.
Zgłoszenie udziału jest zobowiązaniem do zapłaty. Rezygnacja z uczestnictwa nie zgłoszona na 3 dni robocze przed rozpoczęciem zajęć nie zwalnia od zapłaty. Rezygnacje prosimy zgłaszać na adres biuro@ksoin.pl lub telefonicznie pod nr +48 32 206 46 00.