Dezinformacja w sieci
Polskie media społecznościowe pełne są fałszywych tożsamości. Nawet co trzeci wpis na polskim Twitterze wysyłają boty – wynika z raportu nt. propagandy w polskim Internecie opublikowanego przez Oxford Internet Institute. Sprawę komentował w Polskim Radiu 24 dr Adam Lelonek (Centrum Analiz Propagandy i Dezinformacji).
Jak tłumaczył dr Adam Lelonek, tworzenie fikcyjnych kont i algorytmów wyłapywania i przekazywania dalej fałszywych informacji to proces. Boty natomiast to programy, które generują polubienia, proste komunikaty czy akceptują lub wyrażają dezaprobatę dla jakiegoś komentarza.
Jak wymieniał ekspert, w Internecie zdarzają się wrzutki dezinformacyjne i fałszywe konta. Dezinformacja i propaganda może się przejawiać w zmianie słowa, nadaniu wypowiedzi innej interpretacji poprzez odmienny kontekst. Jej celem jest wprowadzenie zamętu, chaosu i utrzymanie poglądu, że wszyscy kłamią. Jej rozprzestrzenianie osadza się w nieweryfikowaniu informacji, które przekazujemy dalej.
Źródło: www.polskieradio.pl